Australien

Vad tänker ni på när ni hör Australien?
Jag tänker på surfing, långa röda vägar mitt i ingenstans med "Akta känguru"-skyltar, och opera huset i Sidney.
-
Australien är något speciellt som är så svårt att beskriva. Landet är fullt med olika grejer som tillsammans bildar min bild av Australien. Ena dagen kan jag sitta på en båt mitt i The great barrier reef, andra kan jag stå mitt inne i en surfshopp på en människofylld gata, för att senare sitta i publiken på en Bullriding-show. Jag kan välja att åka mitt ute i öknen utan en bensinmack på 100 mil, eller kanske klappa koalor, åka till världens turistort eller äta köttpaj (Typiskt Aussie, och ÄCKLIGT).
Möjligheterna är många och det är det som är det allra bästa.
Det är som att komma till ett annat land när man åkt bil i 4 timmar.
-
Så vad tänker NI på om jag säger Australien?

Kommentarer
Postat av: morfar.

Hej min flitiga skrivare. Du skall veta att jag kollar VARJE dag!

2010-04-13 @ 17:27:35

Skriv och klicka

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0