På fastlandet igen

Och jag vill tillbaka, jag vill verkligen vara kvar.
Allt har varit bra och min kärlek till Australien har blivit mycket starkare.
Vad som än händer så ska jag tillbaks hit efter mitt år.
Sista kvällen stod jag och fiskade Squid (Bläckfisk) till klockan 1 på natten, till mitt sällskap hade jag två delfiner som åkte runt och försökte fånga bläckfiskarna till middag, dom åkte på rygg och lekte bara 2 meter ifrån mig. Dom var fria, det var inga infångade delfiner som lever bara för att underhålla oss och det kändes bra.
Snorklingen var fin. Tyvärr var det ganska dålig sikt eftersom vi kom precis efter den stora cyklonen. Men man såg en heldel fiskar i alla möjliga former och färger ändå.
En grej som gjorde resan ännu roligare var alla människor. Vi åkte med människor från hela världen. Dom flesta var backpackers. Det är roligt att möta alla och få en kulturkrock med olika språk och erfarenheter, eftersom alla är så otroligt öppna och vänliga.
.

Kommentarer
Postat av: Emilia Helger

Det ser fantastiskt ut :D

2010-04-07 @ 12:33:17
URL: http://emiliahelgeer.blogg.se/
Postat av: Blanca

Micis! underbart för dig. Jag är avis, trots att jag upplevt det mesta själv. Trust me, efter det här äventyret kommer du komma hem och längta ut i världen igen. Fy vad man blir bortskämd asså! PUSS

2010-04-12 @ 21:33:19
URL: http://blancaaa.blogg.se/

Skriv och klicka

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0