L y c k a

När jag går hem från skolan i min skoluniform och solen lyser över den klarblåa himlen.
När jag kommer hem och det fortfarande är 35 grader, slänger av mig kläderna och gör bomben ner i poolen. Bryter tystnaden.
Gå nere på stan och folk hälsar på en med knakig dialekt men alltid lika glada.
Att känna att engelskan bara trillar ur munnen utan att tänka.
Gå barfota i strandbrynet och känna vattnet mellan tårna.
Att inte behöva stressa sig igenom paradiset, utan veta att man ska vara här 1 år.
Känslan när man tillslut ställer sig upp på surfingbrädan och känner vågen glida under sig.
Kunna säga att jag bor här.

Att jag är en del av detta

Kommentarer
Postat av: morfar.

Vilken poesi! Man kan riktigt känna känslan! Vad du kan och känner!

2010-02-24 @ 23:43:55

Skriv och klicka

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0