Hej

och förlåt flör tillfälligt tråkig blogg..
Internet kommer till den stora datorn idag eller imorgon, och då smäller det :D
Håll ut, människor!
Har just ätit en god glass och tagit dopp i poolen. Nu har vi gäster så vi ska fika persikopaj som mamma har gjort.
Undra hur mycket jag kommer gå upp i kilo under tiden jag är här, haha
Mamma har ju all tid i världen att baka nu när hon är hemmafru.

Skolan har varit bra idag. Börjar komma in mycket mer i rutinerna nu.
Oj juste! Vet ni vad som hände i skolan idag!?
Jag var så hääär nära på att få detention (Kvarsittning.)
Vi hade form class och helt plötsligt kom det in 3 personer. När dem klev in i rummet reste sig alla upp och fixade till sig. Jag visste inte vad som hände.
Dem 3 personerna gick runt i kassrummet och tittade på alla från topp till tå. En av tjejerna stannade hos mig och tittade på mitt hår och sa; Du har för mycket hår som hänger fram i ansiktet. Det får du inte ha, vad heter du?
Jag sa mitt namn och var tvungen att bokstavera det för henne. Eftersom jag visste att jag skulle få kvarsittning kunde jag inte tänka klart den sekunden. Så jag vända mig till min kompis för att få hjälp.
Helt plötsligt skrek min andra kompis; Hon är ny, hon är från Sverige!
Tjejen med pappret tittade på mig och sa sen; Okej för den här gången, men om jag ser dig en gång till så får du kvarsittning.
Snacka om att det var nära ögat.

Skolan är ingen barnlek när det gäller sånt.
Man får kvarsittning om man inte har hatt när man går hem.
Om klänningen är för kort.
Slippsen inte är rätt knuten
Om man inte gjort läxan
Eller i detta fall om man har hår för ansiktet.

Kommentarer
Postat av: ronja

Åh vad det verkar härligt ! :D

2010-03-10 @ 16:42:49
Postat av: JOHANNA

haha, då kommer du att vara lärarnas älskbarn när du kommer tillbaka! saknar dig vännen.

2010-03-10 @ 16:57:19
URL: http://johannaasliv.blogg.se/

Skriv och klicka

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0