Herregud

Jag vet inte vad det är med mig och baka här i Australien.
Något har iallafall gått väldigt snett..

Jag skrev ju för kanske 30 minuter sen att jag skulle baka cupcakes, och det gjorde jag också.
När jag trodde att dom var klaa tog jag ut dom ur ugnen och satte dem på ett plastunderlägg.
Men sen kände jag att dem inte var klara och satte in dem igen. Efter det gic jag och satte mig vid datorn.
Efter ett tag tyckte jag det var dags att titta på kakorna igen. Men när jag kom till köket var hela köket täckt i tjock rök. Jag han tänka miljoner tankar den sekunden: OH my god! Vad har hänt!? Herregud!
Jag sprang till ungen och öppnade den och det bara vällde ut rök. Sen såg jag något turkost på ugnsbotten.
Efter ett tag insåg jag att det var plastunderlägget som hängt med in i ugnen och börjat brinna och smällta.

Kakorna ser iallafall väldigt bra ut och köket likaså.
Det komiska är att datorn står ca 4 meter från köket, bara att jag sitter med ryggen imot. haha

Jag tror jag glömde packa ner mina bakkunskaper i Sverige!

Kommentarer

Skriv och klicka

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0