No secret anymore

saknar du sverige mycket ? 
om du fick välja skulle du helst bo i australien eller sverige ?
Ja, ibland saknar jag Sverige otroligt mycket för att allt känns så mycket enklare där och alla mina älskade vänner finns där i hemlandet. Och ojojoj det var en svår fråga. Jag kan säga såhär; Ibland vill jag bara stanna här förevigt. Utbildningsmöjligheterna är mycket större och så mycket roligare här, vädret och naturen är bra. Ibland längtar jag efter att få sätta på mig stora halsdukar och jackor för att ge mig ut i snöstorm. När jag bor här i Australien så upptäcker jag så mycket nytt och roligt, men jag lär mig verkligen uppskatta grejerna vi har i Sverige. Så om jag fick välja att bo 5 år i Sverige eller Aussie så skulle jag välja... Sverige. Nej Australien. Fast kanske Sverige ändå. Neeääja. Herrgud jag vet verkligen inte. Måste jag välja!? haha
din syster är i kenya va?
Ja, och dit vill jag också i gymnasiet. Jag måste ju göra allt som min storasyster gör, hon är en stor förebild :)
hur blir det när hon slutat skolan där?
Hon kommer till Australien och backpackar här i ca ett halvår. Lyckost, jag vet
hur kändes det att komma ifrån svergie?
Konstig känsla att åka från huset och kompisarna för att veta att det var sista gången på ett år.
Men ändå så himla underbart att lägga allt på hyllan för ett tag och bara börja om.
finns det någon snygg kille du gillar där i Australien?
tjicktjick haha
När du flyttade dit var det inte svårt att prata engelska hela tiden ?
JO! Jag slängde ofta in ord som "typ" eller "Jag menar" mellan dom engelska meningarna. Fysiklektionerna och mattelektionerna var en mardröm. Och att tänka på svenska för att sen formulera ett ord på engelska är svårt. Men jag älskar att prata ett annorlunda språk och är villig att lära mig och härma dialekter.

Kommentarer

Skriv och klicka

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0