FRIday

Dagen börjades på bästa möjliga sätt med matilda-skype i 2 tim. saknar tjejen
Skolan var vanlig men lite laddad eftersom sista års eleverna har sin studentbal ikväll. Efter skolan stack jag, Am och My till Secondhandi och sen hyrde vi en film. Har också hunnit med kvällens touchfootball-match. Det var sjukt kul som vanligt! Nu sitter det en 19 årig Rockhampton-bo i vårt kök och lär sig lite svenska innan han åker till Sverige i 18 månader. Han är nästan förälskad i Sverige och har satt upp lappar med svenska ord i hela huset, lyssnar på svensk musik (Botten Anna, ABBA) och har massor av Svenska böcker som han pluggar med. Kul att vara lite uppskattad haha
Nu ska jag dricka upp min kopp med Kustfärgning och sen ska jag prata lite svenska
-
I hans Svenska bok står ordet "Metall industri arbetarförläggningen" NÄR använder man det liksom? haha
-
Slow Down Stupid

Kommentarer
Postat av: Emilia Helger

Vem är den 19 åriga killen ? :P

2010-10-09 @ 13:46:31
URL: http://emiliahelgeer.blogg.se/

Skriv och klicka

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0