Svar på era frågor

känner du att nån av dom som du går med (alltså klass typ) kan bli en bra kompis ?
Ja, det finns vissa som jag har fått bättre intryck av än andra. 2 stycken tjejer som jag skulle vilja lära känna mer, för dem verkar jätte mysiga. Sen finns det ju vissa som jag tycker är ganska störande oc bara vill ha massor av uppmärksamhet.
 
har du sett någon snygging än ?
Ohja, hela Australien är probbfullt av snyggingar haha
Senast en igår :)

Kan du inte skriva typ exakt hur en av dina skoldagar ser ut?
Först kommer jag till skolan vid kanske 8.15. Då hämtar jag mina böcker i ett skåp som är jättesvårt att öppna.
När klockan är 08.40 ringer en klocka, och då ska man redan vara på sin lektion. Varje lektion är 30 min, och vissa är dubbel lektioner (1 tim). När lektionen är slut så ringer klockan igen, och då har man 1 minut på sig att ta sig till det andra ämnet. Därför har man skolböcker till ca 3 lektioner med sig.
Efter ett tag har vi en 40 minuters rast som kallas Morning tea. Då äter man en frukt eller något annat.
Sen håller man på med flera lektioner igen, tills det är lunch klockan 12.30.
På rasterna gör man inte speciellt mycket.
Efter lunch har man flera lektioner tills man slutar klockan 15.10 (Varje dag)
Själv tycker jag det jobbigaste i skolan är byterna mellan lektionerna.
Dem obligatoriska ämnerna är engelska, matte och NO.
Sen får man välja 3 andra ämnen. Jag har valt Art, geografi och theatre studies.
Det är en ganska stor skillnad från Sverige.

är din syster så über perfekt som hon verkar?
Ja.
Visst, vi kan bråka ibland och när vi bråkar blir vi VÄLDIGT arga på varandra.
Fast oftast brukar det sluta med att båda börja skratta.
Annars är hon världens bästa syster, som jag ser upp till väldigt mycket.
Och alltid har roligt med, och jag kan prata med henne om allt !

hur var din första skoldag hjärtat?
Den var jobbig, men ändå intressant.
Fast när jag kom  hem så grät jag väldigt mycket, för då släppte all min nervositet och alla mina tankar.

har du döpt en delfin efter mig än? hihi ;)
Nej, faktiskt inte. Jag har inte sett någon än, men när jag gör det så ska jag det, jag lovar :)

Hur många timmar är det som skiljer?
9 timmar.

Hoppas ni har fått veta det ni ville! :)
Om ni forfaranda har några frågor är det bara att fråga.





Kommentarer
Postat av: systeryster

ÄLSKADE ÄLSKADE ÄLSKADE SYSTER.

T a c k. Det där värmer och värmer och värmer lite till!

Jag älskar dig

2010-02-09 @ 17:48:49
Postat av: Mathilda

NÄR SKA VI PRATA ?! ;D <3

2010-02-09 @ 21:47:37

Skriv och klicka

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0