Blickar tillbaka till då

Såhär skrev jag för exakt ett år sedan. Då såg mitt liv helt annorlunda ut.
Mamma och jag var ute och sprang för ett tag sen.
Det är så vackert med miljön och alla miljontals fågelljud.
Helt plötsligt sa mamma "Det är bara 9 månader kvar"
Jag svarade "Men vi har bara varit här 3"
Nej herre jesus, jag vill inte hem härifrån! Inte än iallafall.
Men snart står vi där, allt för snart, på Arlandas flygplats med hela det här äventyret bakom oss.
Snart ligger jag också i min varma säng i mitt rum och snön yrar utanför. Mitt Svenska normala Mica liv kommer startas igen och det mesta kommer nog vara som vanligt. Hela tiden kommer jag ha det här äventyret bakom mig. Mitt år i Australien, det året som jag aldrig kommer uppleva igen.
Nej herre jesus, jag måste ta vara på varje sekund och leva livet till 100% så när jag kommer tillbaka till Sverige så kan jag titta tillbaks på allt som varit med ett stort leende på läpparna.

Kommentarer

Skriv och klicka

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0